Denní kontrola url 404

Naposledy upraveno: 22.9.2023

Různé skripty na kontrolu url 404 jsou volně k dispozici na internetu. Bohužel při velikostech účtů, které spravuji, mi málokterý doběhl úspěšně až do konce.

Proto jsem se rozhodl napsat své řešení s následujícími požadavky:


  • denní kontrola url
  • kontrola na úrovni reklam, klíčových slov a sitelinků
  • v případě url s kódem 404 poslat notifikační e-mail
  • přidat štítek, kde se chybné stránky vyskytují
  • přidat prokliky a náklady za poslední den (seřadit podle nákladů)
  • pro Google Ads i Sklik zároveň


Jak skript funguje


  • z Google Ads vytáhne všechny url (ads, keywords, sitelinks), které měly za poslední den alespoň jeden proklik (např: 1 000 url)
  • z Skliku také přidá všechny url (ads, keywords, sitelinks), které měly za poslední den alespoň jeden proklik (např: 1 000 url)
  • z tohoto seznamu odstraní duplicity (nad prokliky a náklady udělá u jednotlivých url sumu), tak aby nekontroloval stejné url několikrát dokola (např: 400 url)
  • takto vytvořený balíček url seřadí podle nákladů a buď zkontroluje všechny nebo ty nejnákladnější, které stihne projet za 30 minut (se všemi účty, jsem se zatím do limitu vešel)
  • díky tomuto opatření je skript použitelný pro všechny velikosti účtů a ty nejnákladnější unikátní url si denně může zkontrolovat každý
  • dále z Skliku vytáhne ads url, které jsou v rozhraní zamítnuty skrz nenalezenou stránku (Sklik url 404 v nějaké míře sám kontroluje) a tyto url skript odbaví přednostně



  • unikátní url zkontroluje, a které vrací kód 404 pošle notifikačním e-mailem
  • k url 404 ještě přidá štítek, kde se vyskytují (ads, keywords, sitelinks) a statistiky (prokliky, náklady) za poslední den
  • pokud máte štítek jen u Google Ads nebo Sklik, neznamená to, že v druhém rozhraní url není, jen za poslední den nemusela mít žádný proklik




Nasazení skriptu


  • pokud je to váš první skript, vytvořte si kopii config spreadsheetu, případně si jen zkopírujte list url_404_control
    (jak funguje univerzální config spreadsheet)
  • na 3. řádek vložte url vašeho zkopírovaného config spreadsheetu (kde skriptovat)
  • na 4. řádek vložte číslo řádku z listu url_404_control, kde máte uložené nastavení pro daného klienta
  • jeden skript vždy pro kontrolu jednoho klienta
  • může být nasazen v každém single účtu nebo více skriptů v jednom MCC účtu
  • jak získat Sklik token
  • skript se spouští funkcí main()