Veškeré díky za vymyšlení tohoto skriptu patří do týmu z UnicornsLab a Peťovi Bureši za jeho představení na letním PPC campu 2017.
Po jeho představení Kája Rujzl navrhl, že by byla super i jeho varianta pro Sklik a Peťa Větrovská přidala nápad, jak pohlídat nově spuštěné kampaně.
Rozhodl jsem se tedy vytvořit skript, postavený na stejném principu, doplněný o Sklik a další funkce, napojený na můj univerzální config spreadsheet.
Cíl skriptu
Cílem skriptu je automatická denní kontrola nezobrazujících se kampaní, které by se zobrazovat měly (např. výpadek Shopping Ads, DSA, Product feedu) a kontrola nově spuštěných kampaní, zda se začaly zobrazovat.
Jak skript funguje
- skript zkontroluje zobrazení na úrovni kampaní za aktuální den, u těch kde je 0, dále zkontroluje zobrazení za posledních 7 dní, pokud je větší než X (nastavení v config spreadsheetu), pošle notifikační e-mail
- toto nastavení je z toho důvodu, abychom eliminovali příležitostně se zobrazující kampaně a nedošlo k zahlcení e-mailu a tím pádem ke ztrátě smyslu tohoto skriptu
- nově vytvořené kampaně během posledních X dní (nastavení v config spreadsheetu) bez zobrazení, pošle v e-mailu také, navíc je pro přehlednost označí jako "new campaign" s datem vytvoření
- Sklik API aktuálně nevrací data na úrovni kampaní za aktuální den, proto se o případném výpadku dozvíme s jednodenním zpožděním
- skript doporučuji denně spouštět mezi 10-12 hodinou, kdy kampaně už by nějaké zobrazení mít měly